Friday, 6 June 2014
Playing with words
We live in a web of words. Words are everywhere, here, there, even when we close our eyes at night we dream with them, in them, about them.
Why?
Because without them we cannot communicate fully ever our basic emotions, feelings, needs, let alone the finer distinctions in our dreams and thinkings.
So I've designed this poster with Wordle to encourage a group of students to feel the words first and then improvise a dialogue between two heroes of this famous trilogy
Hope you like it!
Eva
Wednesday, 4 June 2014
Morning after morning...this is what being a teacher is really all about?
Today I got up with a feeling of being tired. Last night after work we had a great synchronic experience with some of my colleagues who are getting experience as virtual teachers.
In a few mintues face-to-face teaching, demanding, important, challenging, and here you find me writing this reflective blog.
The question for us today is
In a few mintues face-to-face teaching, demanding, important, challenging, and here you find me writing this reflective blog.
The question for us today is
What is being a teacher really about?
Remember, all your thoughts, even a word, will definetly help us to be better teachers. Your thoughts are welcomed in this blog!
Eva
Monday, 2 June 2014
Men in Black III or Teachers with a Blank Mind?
TRABAJO INTEGRADOR MODULO 6
Estoy ocupada esta semana.
Debo presentar una actividad didáctica integrando recursos multimediales, la Web 2.0 y la enseñanza de inglés.
Esto me ha dejado muchas noches sin dormir.
Finalmente decidí nombrarlo:
Write with Men in Black
Objetivos específicos didácticos: Explotar la imaginación de los estudiantes para desarrollar escritura creativa mediada por los recursos multimediales y la Web 2.0 en la clase de inglés.
Didácticos
Explotar la imaginación de los estudiantes para desarrollar
escritura creativa mediada por los recursos multimediales y la Web 2.0 en la
clase de inglés.
Lingüísticos
usar la escritura en inglés como medio de comunicación
práctica entre pares intermediada por recursos multimediales y de la Web 2.0.
producir textos orales bilingües relacionadas con el trabajo
escrito para comunicarse con docentes y pares por medio de los recurso
multimediales y de la Web 2.0
comprender textos
escritos y orales adecuados al nivel de producción de escritura y habla.
Culturales
compartir valores, creencias, estándares de belleza, patrones
de pensamiento, normas de comportamiento, estilos de comunicación con los
miembros del grupo a través de la
trilogía Men in Black.
Tecnológicos
usar los recursos multimediales y de la Web 2.0 para mejorar
la práctica de la escritura en inglés y oralidad bilingüe.
![]() |
Esta imagen es especialmente interesante para trabajar el subtexto cultural que la subyace. |
Slideshare: Mundos Virtuales para la Enseñanza de Idiomas
A summary on a virtual experience in a second life environment carried out by three teachers of English in a virtual immersion project.
Galería FLICKR
FLICKR: galeria
After having tried a hundredth time, even with tutorials from Rafael Ballesteros, this is the best I can do. Sorry, about this.
Subscribe to:
Posts (Atom)